Placering av produkter kräver planering

Sortimenten på specialkost ökar i butikerna, det går att finna både mjölk-, ägg- och glutenfria produkter i dom flesta livsmedelsbutiker idag, år 2016. ÄNTLIGEN blir det enklare för allergiker och intoleranta att handla, allt måste inte beställas på nätet eller inhandlas via Apoteket. Men… Ibland undrar man verkligen, HUR TÄNKTE NI DÄR? Alla dessa otaliga hyllor med exempelvis ”glutenfritt”: Hur är dom egentligen utformade och placerade?

Ja, egentligen får man inte fota i butik så därför ska ni få ett hemma-skissat exempel. Jag tror att ni kommer att känna igen er!

Något konstigt med det här? Här kommer en ledtråd: GALET! Återigen, HUR TÄNKTE NI DÄR?

TROR NI verkligen att den ”fria” produkten håller sig ”fri” och ”ren” när den är placerad på det här viset? TYVÄRR finns det otaliga exempel på kunder som faktiskt påtalat problematik i den här typen av placering MEN ändå händer det ingenting. Gång efter gång möts via av samma utformning av placering. Ofta hänvisas det till att det är ”bestämt centralt”. Då undrar vi; kan man inte göra om och göra rätt ”centralt?”. Lyssna på kunden för kunden har rätt! Förstår ni inte problemet ovan så kanske den här som följer är tydligare

Det är nämligen PRECIS samma sak!

Vi ber er att SNÄLLA, tänk om och gör om, gör rätt! Det kan inte vara så svårt, idag år 2016.